Sektör :
Yazılım
ITS Telekom genç ve dinamik kadrosuyla Telekomünikasyon şirketlerine her türlü teknik hizmeti vermekte ve gelecekte daha çok firmaya daha çeşitli servislerle partnerlik yapma yolunda hızla ilerlemektedir.
ITS Telekom’un Teknik Destek Verdiği Faaliyet Alanları
1. Ön kod ile arama(Call by Call)
2. Katma Değerli Servisler
3. İnternet üzerinden arama-aranma(VOIP)
4. MVNO(Sanal GSM Operatörü)
1-Ön kod ile arama: Ülkemizde şimdilerde kullanılmaya başlanan ön kod ile arama Telekom firmasının faaliyetlerini yürüttüğü ülkeden aldığı ön kod ile kullanıcılarına servis sağladığı sistemdir.
Ör:01058 bir ön koddur, abone kendi ev telefonundan veya telefon kulübesinden aramak istediği numaradan önce bu kodu tuşlar ve o koda sahip firmanın altyapısını, fiyatlandırmasını kullanır.
2-Katma Değerli Servisler: Sohbet servisleri, rehberlik hizmetleri, bilinmeyen numaralar servisi vs..
3-VOIP: Voice over IP, İnternet üzerinden çağrı başlatma ve sonlandırma servisi, mevcut sistemle internet altyapısı birleştirilip abonelere daha kolay ve ucuz arama imkanı sağlanır.
4-MVNO: Herhangi bir GSM operatörünün altyapsı ile mevcut altyapı birleştirilir ve firmalar kendilerine ait sim kartlarını üretip bir GSM operatörü gibi abonelere hizmet verir.
ITS Telekom Tarafından Diğer Firmalara Verilen Teknik Hizmetler
• Billing(Ücretlendirme)
• Fraud(Güvenlik)
• CRM(Müşteri İlişkileri Yönetimi)
• Carrier Relations(Telekom altyapısı sağlayan firmalarla iletişim)
• NOC(Network operasyon merkezi)
• Traffic Management(Trafik Yönetimi)
1-Billing
Biiling departmanın temel görevi partner firmanın talepleri doğrultusunda uyguladığı fiyatlar ve kampanyalar dahilinde beraber çalışılan firma ve müşterilere doğru ücretlendirme yapmaktır. Bu işlemden sonra son kullanıcılara ve firmalara fatura kesebilmek mümkün olmaktadır, ayrıca bu departman ücretlendirme dışında arama detaylarını anlamlandırma işlemini de yürütmektedir, ücretlendirme yapabilmek için her görüşme tek tek geliştirilen yazılımlarla incelenip her türlü işe yarayacak sonuç çıkarılır ve diğer departmanların kullanımına sunulur, örn: arama başarılı veya başarısızdır, başarısızsa bunu sebebi nedir? Arama hangi firmalara teslim edilmiştir veya network altyapısında yolunda gitmeyen bir şeyler mi var, zararına arama var mı gibi birçok kritik verinin oluşturulması bu departmanın kontrolündedir.
2-Fraud
Bu departman arama güvenliği ve internet üzerinden yapılan ödemelerin güvenliğini sağlamakla görevlidir.
Arama Güvenliği: sisteme izinsiz olarak girip illegal yollardan aramalarını firma üzerinden sonlandırmak isteyen saldırıları engeller, sistemde tanımlı telefon numaralarını kullanarak mevcut müşteri arama yapıyormuş gibi sisteme girmeye çalışan kişileri engeller, Voip(Voice over IP) müşterilerine veya yeni abone kazanma kapsamında yapılan kampanyaları kötüye kullanan üçüncü sahısları tespit edip sistemden atar.
Ödeme Güvenliği:İnternet üzerinden başkasının kartıyla abone olmaya çalışan üçüncü şahısları mevcut yazılımlar ve beraber çalışılan uluslararası ödeme kuruluşları yardımıyla tespit edip sisteme girişlerini engeller ve yönetilen sistemin zarar etmesinin önüne geçilir.
3-CRM
Müşterilerin tüm işlemleri buradan yönetilir, tüm bilgileri burada saklanır, herhangi bir istek veya şikayet durumunda müşterinin bilgisi sisteme girilir ve tüm detaylar çıkar, fazla veya eksik ödeme kontrolü, aramalarının sonuçlanmaması veya fatura bilgileri, güvenilirliği gibi hem müşteriye hemde firmaya detaylı bilgi sağlar, aynı zamanda müşterilerin anlaşmaları, ödeme geçmişleri, kategorisi, kampanyalardan haberdar edilmesi, uyarı yollanması veya kişilere özel belli bir dakika aşımı durumunda bedava dakika hediye edilmesi gibi, ayrıca ödemelerde herhangi bir sorun olması durumunda yasal süre içinde ödemesini yapmamış abonelerin sistemle bağlantısının kesilmesi veya ödemesini yapmış abonenin tekrar güvenli listeye alınması işlemleri de burada gerçekleşir.
4-Carrier Relations
Firmanın tüm fiyat listeleri ve ortak çalışılan tüm diğer telekom firmalarıyla iletişimi bu departmandan sağlanır, iki türlü arama alma ve teslim etme mantığı vardır, birincisi abonenin direkt olarak sistemi kullanması ve aradığı kişi ile görüşmesinin sağlanması, ikincisi ise başka bir telekom firmasının sizin sisteminizi kullanarak kendi aboneleri veya beraber çalıştıkları diğer firmalar için aramalarının başarılı bir şekilde diğer sistemlere iletilmesi.
Müşteri bazlı fiyatlandırma: Bu kısımda firmanın müşterilere yönelik yerel ve uluslarası sabit ve mobil hatlara uygulamak istediği fiyat listeleri ITS’in onlara sağlamış olduğu fiyat yükleme aracı ile sisteme girilir ve hergün onbinlerce arama bu bilgiler ışığında anında ücretlendirilir,
Firma bazlı fiyatlandırma:Bu kısımda ise firmalara trafik hacimlerine göre daha uygun fiyatlar verilir ve aynı şekilde hem bu firmaların aramalarını hem de kendi abonelerimizin aramalarını altyapımızın mevcut olmadığı ülkelere yollayabilmek için o ülkelerde mevcut firmalardan alınan ve onlara ödenecek olan fiyatlar da buraya yüklenir.
Kar-Zarar: Bu departmanın temeli ve en önemli görevidir, tüm fiyatlar hem müşterileri memnun etmeli daha çok müşteri kazandırmalı hem de şirket kar edebilmeli, öncelikle firmaya bir arama geldiğinde bu arama nasıl geliyor? Sonuçta bu arama size çalıştığınız ülkedeki telekom firmalarının altyapısını sağladığı bir aboneden geliyorsa sizin bu telekom firmasına bir ücret ödemeniz gerekmetedir, arama internet tabanlı ise böyle bi sorun olmayacaktır, MVNO(Sanal GSM Operatörü:Var olan bir GSM firmasının
altyapısının bir kısmını kiralayarak kendi GSM servisini kurmak) operatörüyseniz altyapısını kullandığınız GSM firması ilk çağrıyı alıp sizin sisteminize iletir bu durumda da yine o firmaya bir ödeme yapmak zorunda kalırsınız, arama size geldikten sonra ise kendi kurmuş olduğunuz altyapının mevcut olduğu yerlere aramaları yollama konusunda herhangi bir problem yoktur ama abonenin aradığı numara sizin sisteminize ait bir numara değilse, uluslararası bir numara ise veya GSM numarası ise o zaman da bu aramayı aranan numaranın ait olduğu sisteme iletir ve sonlandırma ücreti ödersiniz, bu işlemi hem kendi aboneleriniz hemde sizin üzerinizden transit trafik yollayan firmalar için yaparsınız ve fiyat listeleriyle beraber çağrı alma ve sonlandırma fiyatları sisteme girilir ve buradan yönetilir, herhangi bir aramada zarar ediliyorsa sistem bu departmanı anında uyarır ve daha büyük zararlar olmasının önüne geçilir, aynı zamanda istatistikler kontrol edilerek aramaların çok yollandığı bölgelerdeki fiyatlar bu departmandaki arkadaşların iletişime geçmesiyle aşağı çekilir ve maliyet düşürülür bu da tüm fiyat listelerini değiştirir ve müşteriye yansıtılır.
5-NOC
ITS Telekomun teknik hizmet sağladığı partner firmalarının tüm altyapısıyla bu departman ilgilenir, başlıca görevleri arıza giderme, sistemi iyileştirme, hata kontrol, açık noktaları bulmak, montaj ve yeni teknolojilerin mevcut sisteme entegrasyonudur.
Network departmanı 7/24 çalışır ve herhangi olumsuz bir durum meydana geldiğinde en kısa sürede çözüme ulaşma esasıyla çalışır, kendi müdahalesinin yetersiz olduğu durumlarda ürünleri sağlayan firmaları hemen uyararak onlardan bir çözüm beklenir. Bunun dışında araştırma geliştirme ekibinin geliştirdiği projelerin bu sistemlere entegrasyonu ve yazılımların canlı sisteme alınmasına kadar geçen sürede testlerini yine network departmanı yapar, yazılımsal bir ihtiyaç olduğunda arge departmanı ile görüşürler ve gerekli yazılımın yapılması konusunda teknik destek sağlarlar.
Vardiyalı sistemle çalışan bu departman her an sistemi monitör eder ve herhangi bir olumsuz durumda gerek uyarıcı programlar gerekse kendi kontrolleri sonucu durunu farkeder ve anında müdahale ederler.
6-Traffic Management
Bu departmanın temel görevi ise sistem üzerindeki trafiği, trafiğin kalitesini, altyapının yeterliliği veya eksikliği, raporlama, ve yazılım ekibine destektir. Hem network departmanına hem carrier departmanına hemde yazılım departmanına raporlama yaparlar ve sistemin iyileştirilmesi adına önemli rol oynarlar.
Çalışma hiyerarşisi
v Araştırma Geliştirme
§ Yazılım Geliştirme
• Billing Team
• CRM Team
• Web Masters Team
• Database Management Team
• IT Management Team
• Traffic Management Team
§ Network Operasyon
• NOC Team
• Fraud Team
v Carrier Relations
§ Carrier Supervisor
§ Carrier Team
Çalışan Profili
ITS Telekom 25 genç çalışanı ile 3 yıldır bir çok başarılı projenin altına imza atmıştır, bundan sonraki hedefi ise daha büyük projeler ve daha fazla istihdam sağlamaktır.
Şirkette bünyesinde
v 10 Bilgisayar Mühendisi
v 6 Elektrik-Elektronik Mühendisi
v 2 Teknisyen
v 2 Pazarlama Uzmanı
v 3 Web Mühendisi
çalışmaktadır, çalışan sayısı 3 yıl içinde istikrarlı bir şekilde artmıştır, aynı zamanda şirkette aktif olarak çalışıp yüksek lisans yapmakta olan personller de mevcuttur.